Fortjent fransk sejr
Det var en fortjent fransk sejr, da franskmændene her til aften vandt EM.
Danskerne fik en forfærdelig start. Holdet virkede nervøse, og kunne hverken få gang i angreb eller forsvar, mens det franske hold scorede efter behag. Franskmændene stod også godt i deres forsvar. de llers så dygtige danske målmænd kunne heller ikke få gang i deres storspil, men det er jo klart, når det danske forsvar blev udspillet gang efter gang. Målmændenes redningsprocent efter 1. halvleg var på sølle 12 %. Det skal siges at den franske veteran Omeyer stod en flot 1. halvleg, og havde mange store redninger. Danmark var bagud med 23-16 efter første halvleg. at score 16 mål i en halvleg er godkendt, men at der går 23 ind, er for dårligt.
Vi alle håbede på at det danske spile ville blive bedre i 2. halvleg, men det blev kun lidt bedre i angrebet. Forsvaret sejlede lystigt op og ned af åen. Franskmændene var ikke til at bremse, og vandt kampen med 41-32. Franskmændene var bedre taktisk indstillet, og det var utroligt at den ellers så dygtige Wilbek ingen modtræk havde. Kun Mikkel Hansen spillede en rimelig kamp og til dels Bo Spellerberg. Dommerne kunne vi heller ikke brokke os over, som nogle hold ellers har det med at gøre, for de var faktisk gode.
Trist at et ellers perfekt EM for Danmark skulle nede på den måde. Der er måske noget om at danskerne ikke endnu har fået bearbejdet det store nederlag mod Spanien sidste år. Der er noget at arbejde med for en dygtig idrætspsykolog. Der er sikkert også en del af spillerne der snart går på pension, for det er nogle aldrende herrer vi har på holdet, spørgsmålet er om der ikke snart skal til at ske et generationsskifte?
