Badehotellet er ren Titanic

Badehotellet er ren Titanic, og er for længst sunket ned i hængedyndet. Den savner kvalitet og indhold, men det er jo TV2 som sender det, og der ser man stort på kvalitet.

Jeg kom til at trykke forkert på fjernbetjeningen, og havnede på TV2. Nej, det er nu ikke rigtigt, men der bliver ikke set meget TV2 her i huset – kvaliteten er for dårlig. Nå, men jeg tænkte at vi hellere måtte se Badehotellet, for det kunne da være serien er blevet bedre siden jeg så den sidst. Jeg havde også været inde at kigge på seertal for uge 5, og der havde 1 459 000 set Badehotellet, og så mange kan ikke tage fejl eller kan de? Er der måske ved at gå ideologi i TV serier?

DSC_0460

Jeg så da dagens afsnit af Badehotellet, og det var da trist at Hr. Andersen blev skrevet ud af serien, for hans rolle var da rimelig god. I dagens afsnit skulle Andersen begraves, og der var uenighed blandt gæsterne om de skulle deltage. Mændene blev enige om at de ville skifte hotel her og nu, men det ville kvinderne ikke, så det blev udsat i et døgn.

DSC_0459

Fisker Morten havde Amanda med ude at røgte garn, hvilket Madsen blev noget mopset over, så der blev et mindre slagsmål mellem Morten og Madsen. Fie var nu heller ikke glad for at Morten havde Amanda med ude i båden.

DSC_0441

Afsnittes dramatisk højdepunkt, var at den udstoppede fugl var forsvundet, men den blev da heldigvis fundet igen.

Greven er ude i noget snavs, da han er blevet fotograferet sammen med en mand, som han kysser. Så han bliver afpresset. Han malker Madsen for penge, for at kunne betale den fæle skurk.

DSC_0463

Fru Andersen arrangerer en god afskedsmiddag med gode vine, og det bliver en succes, så alle er enige om at blive på hotellet. Stemningen ved middagsbordet er lidt mærkelig, og skuespillerne formår ikke at trænge igennem til os hårdt prøvede seere.

DSC_0467

Fie får at vide af fru Andersen at hun har mistet et barn, men der bliver ikke gået mere i detaljer. Fru Andersen får at vide at hun ikke selv kan drive hotellet, med mindre hun får en god sæson.

DSC_0446

Morten og Amanda laver ting og sager i klitterne, sikkert noget Fie ikke bliver glad for.

Serien kører stadig i tomgang, og er overfladisk. Accenten de taler med er påtaget og elendig. Der er ikke sket meget siden jeg så Badehotellet sidst. Det er en gang talentløst bras, som man absolut ikke skal spilde sin tid på, men at så mange ser den trofast hver uge er mig en gåde….

Fortjent fransk sejr

Det var en fortjent fransk sejr, da franskmændene her til aften vandt EM.

Danskerne fik en forfærdelig start. Holdet virkede nervøse, og kunne hverken få gang i angreb eller forsvar, mens det franske hold scorede efter behag. Franskmændene stod også godt i deres forsvar. de llers så dygtige danske målmænd kunne heller ikke få gang i deres storspil, men det er jo klart, når det danske forsvar blev udspillet gang efter gang. Målmændenes redningsprocent efter 1. halvleg var på sølle 12 %. Det skal siges at den franske veteran Omeyer stod en flot 1. halvleg, og havde mange store redninger. Danmark var bagud med 23-16 efter første halvleg. at score 16 mål i en halvleg er godkendt, men at der går 23 ind, er for dårligt.

DSC_0367

Vi alle håbede på at det danske spile ville blive bedre i 2. halvleg, men det blev kun lidt bedre i angrebet. Forsvaret sejlede lystigt op og ned af åen. Franskmændene var ikke til at bremse, og vandt kampen med 41-32. Franskmændene var bedre taktisk indstillet, og det var utroligt at den ellers så dygtige Wilbek ingen modtræk havde. Kun Mikkel Hansen spillede en rimelig kamp og til dels Bo Spellerberg. Dommerne kunne vi heller ikke brokke os over, som nogle hold ellers har det med at gøre, for de var faktisk gode.

DSC_0365

Trist at et ellers perfekt EM for Danmark skulle nede på den måde. Der er måske noget om at danskerne ikke endnu har fået bearbejdet det store nederlag mod Spanien sidste år. Der er noget at arbejde med for en dygtig idrætspsykolog. Der er sikkert også en del af spillerne der snart går på pension, for det er nogle aldrende herrer vi har på holdet, spørgsmålet er om der ikke snart skal til at ske et generationsskifte?

DSC_0359

Badehotellet ude at svømme

Badehotellet er virkelig ude at svømme, for der skete heller ikke rasende meget i 2. del af TV2s nye satsning, håber da ikke de har bestilt alt for mange afsnit.

Jeg havde ellers svoret at jeg ikke ville spilde tid på Badehotellet, efter at have set første afsnit, men så tænkte jeg, at det ikke kunne være så elendigt og tyndbenet en gang til, og det var det heller ikke. Så serien skulle da have en ny chance, og det fik den.

Meget bedre var det nu ikke, det er stadig en tynd kop te, som ikke er værd at spilde sin tid på. Derien kører i tomgang. Den er overfladisk, og skuespillerne overspiller deres roller, hvilket må tyde på en elendig instruktør med et dårligt manuskript. Der er hverken drama eller komik i Badehotellet, det befinder sig i ingenmandsland. Det mest dramatisk var da grosserer Madsen kørte fast på stranden, og skulle trækkes fri af en hest. Der var ved at komme lidt drama i serien, da Andersen beskylder konen for at have jaget sønnen væk, men det blev hurtigt afbrudt, og var heller ikke særligt godt spillet og instrueret.

DSC_0278

Rosalinde Mynster og Ole Thestrup gør det rimeligt godt, uden at være prangende, og er de to som bærer serien, som jeg ikke håber der bliver lavet alt for mange afsnit af. Jeg er nu helt sikker på IKKE at skulle se næste afsnit, så skal jeg kede mig bravt, og det gør jeg sjældent. Badehotellet er virkelig ude at svømme.

DSC_0279

Og jeg gentager mit råd til TV2: ”Overlad drama til DR, for det er de gode til”.

Badehotel uden halløj

Så var det aftenen, hvor det første afsnit af TV2’s nye drama serie ”Badehotellet” blev sendt, men der var et badehotel uden halløj Jeg havde faktisk glædet mig en del, for der var castet en flok gode skuespillere, men hvad nytter det med en flok dygtige håndværkere, når byggematerialet er af dårlig kvalitet? Første afsnit var en tynd kop te. Handling var der ikke meget af, og underholdningsværdien lå også på en minimun.

Badehotellet
Badehotellet

Handlingen kort. Badehotellet på vestkysten åbner for den nye sæson, og Fie (Rosalinde Mynster, datter af Karen-Lise Mynster og Søren Spanning) ankommer som ny køkkenhjælp, men Andersen (Ole Thestrup), hotellets ejer, gør hende til stuepige, hvilket giver uro blandt det øvrige personale. Gæster ankommer fra København, og det er en fabrikant, en grosserer, en kontorchef og en mor med sin søn. Det mest dramatiske i første afsnit er da grossereren kører tre høns ned, og ikke vil betale for dem. Det bevirker så at der ingen æg er til morgenmad den efterfølgende dag, og det er jo en katastrofe. Fie får dog styr på situationen, og alle får deres æg. Hønsene får grossereren, men han vil ikke have dem, og da intet skal gå til spilde, ender de som aftensmad, jysk sparsommelighed. Fie er den der fører os gennem et omfattende persongalleri, og der er mange at holde styr på i første afsnit. En ting som jeg bed mærke i, var at Andersen krænger sit hjerte ud til en nyansat stuepige, det ville en jysk mand aldrig gøre, specielt ikke en vestjyde.

Første afsnit var en særdeles tyndbenet, og uden den store handling. Enkelte prøvede sig med en påtaget jysk accent som virkede alt for kunstigt. Det var første afsnit, og det kan kun blive bedre i de fem andre, men serien skal da have en chance, og jeg vil da helt klart se næste afsnit. Første afsnit af en serie er tit lidt tunge at komme igennem, men hvis første afsnit sætter standarten, så bliver ”Badehotellet” et kæmpe flop.